První cigaretou to začíná!

Nikdy není pozdě přestat kouřit – jen je třeba odhodlání a pevná vůle! Ano, zní to trochu jako klišé, ale když se nad tím zamyslíte, něco na tom opravdu bude, tak to zkuste brát alespoň trochu vážně.

I přesto, že se kouření nepovažuje za nemoc, má za následky vážná onemocnění a někdy až fatální konce.

Co se děje s naším tělem, když kouříme?

V momentě, kdy si kuřák zapálí nejenom cigaretu, ale například i dýmku nebo doutník, začne mu významně stoupat tlak, jeho tep se zrychluje a klesají hodnoty kyslíku v krvi. Při dlouhodobém kouření se mohou projevit následky jako únava, kašel, dušnost a zduřelé sliznice. Z těch vážnějších onemocnění byste neměli brát na lehkou váhu rakovinu plic, bronchitidu, mozkové příhody či onemocnění srdce. Ano, tohle všechno může kouření způsobit.

Co se s nám děje, když máme abstinenční příznaky?

Prvotní příznak je samozřejmě nezkrotná touha cigaretě, následuje hlad, nervozita, úzkostné stavy až deprese, podrážděnost, bolest hlavy, kašel, zácpa či ospalost. Proč si teda přidělávat všechny tyhle problémy? Přestaňte kouřit a zbavte se těchto příznaků jednou pro vždy.

Proč se nám prostě nedaří přestat?

I přes všechna tato rizika, která si všichni kuřáci uvědomují, stále v kouření pokračují – a to z jednoho prostého důvodu. Jsou prostě závislí. Nikotin, který kuřák do sebe s každou cigaretou vpravuje totiž vstupuje přímo do mozku, kde dokáže potlačit stavy úzkosti a dočasně i zlepšit náladu. Nicméně velkou roli hraje i samotný rituál zapalování cigarety – a to hlavně ve společnosti.

Zamyslete se tedy nad tím, jestli si opravdu potřebujete své zdraví zničit pro těch pár chvil inhalování všeho, co vašemu tělu škodí. Kouření je v dnešní době už přeci out, tak proč v něm stále pokračovat.

Komentáře (0)

Zatím nikdo nekomentoval, můžete být první